23.2.10

Cousas que non entendo

Estou totalmente afeito a explicar cousas que os alumnos non entenden. A repetir as explicacións. A cambiar as palabras. A poñer exemplos. A ver que repetindo palabra por palabra unha explicación, de súpeto a entenden. A que os alumnos non se decaten de que estou a explicar fatal un concepto ou algoritmo. A que os alumnos non se decaten de que estou a esforzarme en explicar ben.

E tamén estou afeito a que os alumnos non entendan o que explico. E a que confundan a razón pola que funciona un procedemento co procedemento en si.

Pero, ademais de moitas outras cousas, ao que non me dou acostumado é a que non entendan a seguinte situación, tirada dun exame de hoxe de 4º de E.S.O.:

Despois dunha rebaixa do 20 %, un portátil pasa a custar 560 €. Canto custaba antes?

Comprendo que os alumnos fagan mal o problema. Que con toda velocidade calculen o 20 % de 560 e sumen o resultado a 560 (algúns ata o restan!). Podo asumilo: se pensas pouco é probable que penses mal.

Pero non comprendo que, despois de ver este tipo de problema desde 1º de E.S.O., despois de explicalo arredor de 4 veces este curso, despois de que o explique algún compañeiro, despois de simular a situación real, sigan sen ver que facer o cálculo do 20% de 560 non ten sentido.

Podería explicar sen máis que para coñecer a cantidade descoñecida, chega con dividir 560 entre 0,8. Pero, de que serviría?

Vin esta frase nun dos blogs que teño no meu Google Reader, que resume moito do que eu sinto:

"I do my best to make my students think, but they still try to become good little algorithm followers".

Que nunha pobre tradución propia (e persoal) é:

"Fago o que podo para que os meus alumnos pensen, pero eles empéñanse en converterse en bos dominadores de algoritmos"






P.D.: Terei que ir pensando que facer con este blog, se pechalo, se cambiarlle o nome. Veremos.

0 comentarios:

Publicar un comentario