21.6.10

De onde virán as ideas?

Estamos no tempo de rescatar de estudar no verán aos alumnos. Dito doutro xeito, estamos facendo exames-bonus (chamados comunmente "repescas", naqueles afastados tempos do BUP, "suficiencia").
Como calquera pode adiviñar, aparece un problema ben obvio: que fan os alumnos que non teñen ningunha avaliación que recuperar mentres os seus compañeiros están a examinarse? A resposta ideal podería ser: traballar en silencio gardando o debido respecto aos seus pobres compañeiros que abondo teñen co seu.

(Un momento para rir)


(Un pouco máis)

Así que o traballo é dobre para o profesor, pois hai que ter entretidos a estes alumnos. Eu adoito utilizar estes días para propoñer problemas alternativos aos alumnos aplicados. Onte inventei (creo) un que dicía así:


España ten 2, Portugal 3, Italia 2, Francia 2, Serbia ten 3. Cantas ten Etiopía?

Non sigas lendo se queres pensar por ti mesmo a resposta. Estás avisado. Agora vou comentar as ideas dos alumnos de 1º de E.S.O.



Despois de que un alumno me preguntase: Pero que es lo que tienen, profe?, comezaron a aparecer ideas: número de Eurocopas (é claro que estamos no medio dun mundial) , número de cores da bandeira do país, sílabas,... Tódalas opcións desbotadas. Ata que apareceu a solución, coma sempre que é interesante sen que haxa un método sistemático de busca, como por arte de maxia, cun interruptor que fai pasar a corrente: Profe, yo me di cuenta de que, si cuentas las vocales, entonces España tiene 2, porque tiene dos aes, Portugal tiene 3 distintas, Italia repite la a, así que tiene 2 también...

Pero o que máis me chamou a atención da sesión probablemente foi unha opción para a solución que eu non pensara: Profe, yo me fijé en que la capital de España es Madrid, que tiene 2 sílabas, la de Portugal es Lisboa, con 3, la de Italia, Roma, 2, la de Francia París, con 2, otra vez,...
Así que eu dígolle (avisado de que funcionaba o criterio): e Serbia?
Ah, pues Serbia no sé...
Belgrado, muller, tamén funciona.
Pues eso.
Entón Etiopía?
Pues no sé la capital de Etiopía...
Addis Abeba.
Pues entonces 5.

Nunca sabes por onde van saír os cativos, máis se estás en primeiro de E.S.O. Hei pensar algo novo para o mércores, a ver como me sorprenden desta.

1 comentarios: