26.10.11

Esculturas de Luz

Calquera que siga este blog asiduamente (é dicir: eu mesmo), comprobaría que nos últimos tempos a frecuencia de actualización non é moi grande. E iso aínda que estou máis horas traballando con ordenadores que nunca. Ou quizais precisamente por esa razón.

De tal xeito que o único que apetece a estas alturas é ver algo relaxante e que non requira traballo mental por parte do espectador. Velaquí tedes o que preciso:


Dev Harlan - "Parmenides I", 2011 from Dev Harlan on Vimeo.


Na páxina do artista en vimeo, Dev Harlan, hai máis instalacións do estilo.

21.10.11

Números do 1 ao 10

Estaba a revisar o libro Puzzles 101 de Nob Yoshigahara cando atopei este pequeno problema, que adapto aquí (para que sexa un pouco máis sinxelo):

Nos seguintes triángulos os números están colocados de tal xeito que o número de cada círculo é a diferenza entre os números dos dous círculos situados xusto enriba. No 1º triángulo, 3 - 1 = 2. No 2º, 6 - 5 =1, 6 - 2 = 4, 4 -1 = 3.



O desafío consiste en facer o mesmo cun triángulo cunha ringleira máis, cos números do 1 ao 10.

16.10.11

Proba de Test en Educaplay

Acabo de rexistrarme e de escribir un feixe de cálculos con números enteiros, a ver que tal queda isto aquí:





Quizais utilice este test na clase, despois de practicar en That quiz:

Sumas de Enteiros

12.10.11

The Bridge

Como poderiamos transmitir aos mozos de hoxe a alucinación que provoca o traballo de M.C. Escher, os paradoxos xeométricos, obxectos imposibles, perspectivas enganosas? Pois cun xogo, aínda en produción, chamado The Bridge. Na web oficial do proxecto hai unha galería de imaxes tiradas da mecánica do xogo. Pero mellor é ver o vídeo para ter certa intuición:



Tamén temos a posibilidade de baixar unha demo, mentres non remate o proceso de lanzamento do xogo.

7.10.11

Mentres atopamos factores primos

...ás veces saímos un pouco do camiño e aparecen outros temas. Hoxe en 3º C, por exemplo, falamos das tormentas solares:





E, despois de comentar os seus efectos sobre o campo magnético terrestre, e en consecuencia sobre os aparatos eléctricos que utilizamos a diario, xurdiu un fenómeno que ningunha descrición en palabras chega a explicar:


Por certo, ao final volvemos ao máximo común divisor e o mínimo común múltiplo.

1.10.11

Tan sinxelo como A, B, C...

Un problema sinxelo pero interesante que aproveitarei algún día, cando haxa tempo, na miña clase de 2º de E.S.O.:

Movendo as letras a cadros contiguos que estean baleiros, intercambia a posición das letras B e C:



(Por se hai algunha dúbida, os tres as teñen que rematar no mesmo sitio)



E para evitar que resolvan o problema por "aburrimento" e tentar que pensen dun xeito máis sistemático e menos aleatorio, engadirei a condición: Quen o fai no menor número de movementos?