tag:blogger.com,1999:blog-756329316658223587.post1898450405292086530..comments2024-03-10T10:02:58.044+01:00Comments on Matemáticas na Rúa: Datos que me gustaría coñecer mais é pouco probable que o vaia facerJJhttp://www.blogger.com/profile/16829561981417320165noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-756329316658223587.post-6205865460875750582018-05-29T22:42:22.461+02:002018-05-29T22:42:22.461+02:00Como xa imaxinarás, penso o mesmo ca ti. O que cha...Como xa imaxinarás, penso o mesmo ca ti. O que chamo "comprensión" na entrada non é realmente comprensión, aínda que é así denominado a miúdo polos alumnos cando son quen de reproducir un algoritmo. Véxoo moitas veces en 4º de ESO no exemplo que puxen nas preguntas: alumnos que non dan entendido por que se (x-2)(x+3)>=0, entón só hai dúas opcións, ou ben que x-2>=0 e x+3>=0, ou ben que x-2<=0 e x+3<=0, chéganme de clases particulares/casa/vídeo de youtube(esa é a novidade da década) dicindo que se dividen en rexións a recta real coas raíces da ecuación de 2º grao, daquela SI QUE O ENTENDEN. Outra teima miña(de moitos, supoño) é insistir en que hai razoamentos que son complicados, e que requiren de esforzo por parte do alumno, e que isto non se pode eludir. Moito éxito non teño, a verdade.JJhttps://www.blogger.com/profile/16829561981417320165noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-756329316658223587.post-27198268565400462462018-05-29T17:18:07.808+02:002018-05-29T17:18:07.808+02:00Eu tamén teño unha teima: quero que se distinga en...Eu tamén teño unha teima: quero que se distinga entre a clase de matemáticas e a de relixión. Baixo a premisa de "sacrificar a correción en favor da comprensión" serían indistinguibles.<br />De todas formas, non concordo coa disxunción correcto vs. comprensible. A comprensión pasa polo razoamento e este vai polos vieiros do que se entende por "correcto". O problema xurde cando se entende que un recetario algorítmico sen xustificación é o "comprensible", e concordo con que isto é máis habitual do que debería, nas aulas de matemáticas, converténdoas así en recitado de oracións, en relixión, en definitiva. <br />Hai unha forma de afrontar a cuestión que desapareceu da reflexión pedagóxica e que, cando comencei a dar clase, polo menos non estaba desaparecida porque era unha das cuestións que máis claras tiña. Estou a falar do autoritarismo. Dar as clases sen ter presente un razoamento claro e acaído a cada idade, é meterse por uns vieiros autoritarios. Isto ten un paralelismo político evidente. Educar no autoritarismo é educar para unha sociedade de corte antidemocrática, onde o que se respecta son as consignas/algoritmos no canto de respectar os dereitos/razoamentos. Cibránhttps://www.blogger.com/profile/05434153873163086551noreply@blogger.com