- Toda cela viva con menos de 2 veciñas vivas morre na seguinte xeración (soidade)
- Toda cela viva con 2 ou 3 veciñas vivas sobrevive na seguinte xeración.
- Toda cela viva con máis de 3 veciñas vivas morre na seguinte xeración (sobre-poboación)
- Toda cela morta que teña exactamente 3 veciñas vivas volve á vida na seguinte xeración (reprodución)
Estas aparentemente inocentes regras dan lugar a estados terriblemente complicados. E ás veces non parece que o estado inicial seleccionado determine iteracións sinxelas, deixade que este vídeo vos convenza:
Resulta curioso que sexa inevitable ver movemento de obxectos onde só hai aparición e desaparición de celas. Algo semellante ao que sucede cos xogos de luces.
Se queredes observar máis exemplo, aquí tedes un applet feito en Java para que fedelledes e outro vídeo.
Tendo en conta que o xogo da vida é un dos temas recorrentes das Matemáticas recreativas e tamén da Computación, cal é a razón de que faga un post sobre el? Pois que ultimamente apareceron pola rede dúas actualizacións realmente interesantes:
- A 1ª, unha versión do xogo nunha grella hexagonal.
De Math Recreation, un blogue alucinante |
- A 2ª, unha versión cunha grella, senón continua, polo menos baseada en aritmética de punto flotante, ao xeito que un ordenador poida implementar. O resultado chámase Smooth Life e temos outro vídeo hipnótico á nosa disposición:
Se despois desta malleira tedes ganas de aprender máis, hai unha morea de recursos on line sobre o tema. Xa na páxina da wikipedia que enlacei arriba tedes moitas ligazóns axeitadas. E tamén tedes dispoñible o documento da investigación sobre Smooth Life. Será por links...
0 comentarios:
Publicar un comentario