Creo que xa comentei que este ano dou dúas aulas de 1º de ESO, que por tanto segue a ser o curso que máis veces dei nos case vinte anos que levo no choio(isto lembra a un problema clásico de TIMSS, a ver se o atopo1). E aínda que a LOMLOE viña coa pretensión de reducir o número de contidos, o certo é que aínda temos máis cousas que dar, ao incluír o pensamento computacional no sentido alxébrico. Cousa que, non é por botar flores, xa vaticinara eu hai tres anos:
, na práctica, leve a ENGADIR CONTIDOS. E a proposta que acabo de ler que conecta as Matemáticas e a Informática, https://t.co/FhY372Pfu1, é un caso claro. Case todo soa ben(hai moito que roer no que din sobre modelización) pero, alguén cre que a Administración adoptaría unha 2/5
— J.J. Rodríguez (@jjcanido) June 10, 2020
Isto, sumado a outros factores, leva a que en maio estea aínda no sentido alxébrico, botando contas de cantas cousas importantes non van ver. E iso que, sendo rigoroso, non estou a cumprir co espírito da avaliación LOMLOE, porque como xa expliquei en varias ocasións, é unha trangallada que non permite determinar o que sabe facer un alumno.
E hoxe tocou resolver problemas co método alxébrico, para o que usei o libro de texto que tiven que escoller eu, cando a miña opción era non ter libro de texto. Cousas da vida.
O anódino problema do libro dicía algo así como:
Atopa dous números cuxa suma é 241 e cuxa diferenza é 27.
Expliqueilles eu como resolvelo de varios xeitos. Os dous evidentes a este nivel:
- Utilizando a diferenza para determinar as incógnitas, a e a+27, e logo usando a condición sobre a suma para establecer a ecuación
- Utilizando a suma para determinar as incógnitas, b e 245-b, e logo usando a condición sobre a diferenza para establecer a ecuación.
1º número | 2º número | Suma | Diferenza |
134 | 107 | 241 | 27 |
10 | 4 | ||
43 | 13 | ||
26 | 26 | ||
16 | 6 |
E pedín que completasen eles as outras. E para moitos non foi, nin de lonxe, inmediato. Agás un cativo, que resolvera o problema orixinal sen álxebra, que o fixo rapidísimo.
1º número | 2º número | Suma | Diferenza |
134 | 107 | 241 | 27 |
7 | 3 | 10 | 4 |
28 | 15 | 43 | 13 |
26 | 0 | 26 | 26 |
11 | 5 | 16 | 6 |
Figura non feita a escala, bla, bla, bla... |
Onde collín o cacho azul de abaixo da 1ª figura e leveino a continuación da parte de arriba, co cal temos dúas veces seguidas o 1º número.
1 Ah, atopei o ítem de TIMSS, é este do grao 8 de 1995:
P5. Tres quintos dos estudantes dunha clase son rapazas. Se 5 rapazas e 5 rapaces son engadidos á clase, cal das seguintes afirmacións é certa?
0 comentarios:
Publicar un comentario