6.1.25

10000 anos

 

Outro 6 de xaneiro, aniversario deste vello blog, que aínda vai acabar vendo esmorecer twitter.

E toca facer a entrada habitual para animar/desanimar a novos blogueiros a deixar o seu traballo e dedicarse full time ao de escribir entradas(viría sendo igual de útil que empezar unha pelexa)

En 2024 saíron 28 entradas, o que veñen sendo dúas entradas ao mes agás en abril e maio, cando reseño os problemas da olimpíada matemática galega para 2º de ESO. En total o blog tivo 28000 visitas, que agora veredes que se distribúen por outros anos do blog máis que nas entradas recentes.

As cinco entradas máis vistas foron:

Vendo ese top 5, parece obvio que alguén tivo que mover a primeira entrada na rede para que sobresaíse tanto.
Vexamos agora as cinco entradas menos vistas:
Se fose como os xornalistas ou políticos (ou en xeral xente que opina publicamente) deste país, que podería deducir de que as últimas entradas do ano teñan menos visitas en media? Obviamente, que ninguén quere ler o que escribe un xefe de estudos nomeado o 9 de setembro. A conclusión é inmediata, non si?


Globalmente, a media de visitas destas entradas é 67,5, a mediana, 60, e a desviación típica, 37. É curioso que as entradas deste ano teñan 1891 visitas nada máis fronte ás 28000 do blog completo no mesmo período. Supoño que será un fenómeno común.

Observade na gráfica o outlier que mencionaba antes:

Se a miras de esguello, parece periódica   


Deixando a un lado que estiven pensando en titular a entrada coa expresión hexadecimal de 16, i.e., 10, pero optei por seguir coa binaria, que cousas peculiares ten o número 16? Se algunha vez falastes aos alumnos da Conxectura de Goldbach, seguramente xa saberede que 16 é o primeiro número par que se pode escribir como suma de dous números primos distintos de dous xeitos distintos, 3+13 e 5+11. Ademais é o único número que se pode expresar como $m^n=n^m$ sendo m e n naturais distintos. E unha cousa que adoito propoñer na aula, cando os alumnos xa dominan os expoñentes negativos, co obxectivo de que expliquen que está a pasar: $$\frac{1}{16}=0,0625. \frac{1}{625}=0,0016$$

Deume por mirar en ChatGPT a ver que tiña que atopar pola rede sobre o número 16, ollo á 6ª propiedade que comenta:
   

Non quero nin pensar nos profesores que busquen rich tasks aquí en troques de pensalas ou buscalas eles directamente en libros. Será que vou vello.

Seguimos, supoño. 
 

0 comentarios:

Publicar un comentario